المپیاد ریاضی (Mathematical Olympiads)

هرچیزی راجع به المپیاد ریاضی-دانلود سوالات المپیاد

المپیاد ریاضی (Mathematical Olympiads)

هرچیزی راجع به المپیاد ریاضی-دانلود سوالات المپیاد

۵۰ معادله دیوفانتی

سلام،


یه مجموعه سوال از معادلات دیوفانتی تهیه کردم، اینجا رو ببینید.


راستی، یه دوست عزیزی توی پست سوال جایزه دار نظر داده بودن که چرا جا زدی و این حرفا! در جواب باید بگم که من فقط یه کم مشغول درس هاهستم برای کنکور، و اینجا رو آپدیت نمیکنم (ولی همیشه نظرات رو چک میکنم!). اگه خبر جدیدی باشه اینجا مینویسم برای خالی نبودن عریضه!


پ.ن. این مجموعه سوال رو به دوستان خوبم ماهان ملیحی، گودرز مهر، بهزاد بهزادی، و احمد رضا چگینی تقدیم میکنم که امسال مدال طلا گرفتن.


مرتّب باشید (!)،

امیرحسین.

نظرات 12 + ارسال نظر
Mahan=م دوشنبه 11 مهر 1390 ساعت 12:42 ق.ظ

Mamnooooon Amir jan .......:) ......iii

tg پنج‌شنبه 21 مهر 1390 ساعت 09:08 ق.ظ

مفعل باشی

گ شنبه 23 مهر 1390 ساعت 07:16 ب.ظ

مرسی امیر؛ ایشالا بتونیم یه روز زحماتتو جبران کنیم.

نوکرم!

arrowtic شنبه 23 مهر 1390 ساعت 08:17 ب.ظ http://arrowtic.blogfa.com

سلام و ممنون.
آقا یه سوال خواهشا تو وبلاگم جواب بدید تو نظرات:من اول دبیرستانم.3 سال راهنمایی رتبه اول استانیو هر سه سال اوردم تو ریاضی.4 و 5 ابتدایی هم همینطور.استان تهران.
حالا میخوام براالمپیاد ریاضی شروع به کار کنم.ولی نمیدونم از چه کتابایی شروع کنم.3تا کتاب دارم سوالات المپیاد در ایران که خودمو میکشم یکیشونم نمیتونم حل کنم.از خودم انتظار حل کردن سوالای المپیاد ریاضی 2وم دبیرستانو دارم آخه!جوابشونو میبینم خوب میفهمم ولی همه سوالا فرق دارن یکیو میفهمم ولی بازم بعدیو نمیتونم حل کنم!خواهشا بهم بگید این عادیه که نتونم الآن سوالای المپیاد ریاضی کشوریو حل کنم؟؟!!

سلام دوست من،

بزارید رک صحبت کنم: المپیادی که توی راهنمایی یا ابتدایی برگزار میشه از متن کتاب درسی سوال میدن (یا یه ذره سختتر از اون). ولی المپیاد کشوری کلاً مطالبی که باید بخونید فرق داره، و طبیعتاً بیشتر از حد کتاب درسیه که با وضعیت الان فرقی با کتاب عربی نداره.

پس، طبیعیه.

به arrowtic یکشنبه 24 مهر 1390 ساعت 06:14 ق.ظ

دوست عزیز با توجه به این که سال اولی هستی به نظر توقعت از خودت خیلی زیاده. تو المپیاد آدم باید قدم به قدم جلو بره, نه این که بخواد یه شبه راه صد ساله رو بره. من یه ذره کنجکاویم هم گل کرده, شما با استناد به چه مدرکی میگین نفر اول استانی شدین؟

arrowtic سه‌شنبه 26 مهر 1390 ساعت 05:12 ب.ظ http://arrowtic.blogfa.com

ممنون.

با استناد به المپیادی که در 3 سال ازمون تو سمپاد گرفتن.از مدرسه 3 نفر رو هر سال بعد امتحان انتخاب کردن بعد در یه روز مشخص تهران(البته سوم راهنمایی بین استان البرز بود چون از تهران جدا شدیم) بردنمون برا امتحان یه چند ماه بعد هم نتیجه دادن بهمون.
بین مدارس غیر انتفاعی + سمپاد دختران و پسران.
ابتدایی هم به همین صورت.
+ دوم راهنمایی المپیاد کشوری(البته در سطح وزارتی) برگزار شد که رتبه 5 اوردم.

به arrowtic شنبه 30 مهر 1390 ساعت 11:47 ب.ظ

زمان ما که از این چیزا نبود, خوش به حالتون!!!!!

؟ یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 06:50 ب.ظ

که تو چسبه زخمی واسه کل ایرانیا

بهراد سه‌شنبه 3 آبان 1390 ساعت 08:44 ق.ظ http://metalmaniac.persianblog.ir

سلام رفیق...شرمنده تازه پستت رو خوندم...

والا یه مدتی هست از دیار مهاجرت کردم و فعلا منتظر امتحان Ielts هستم. فعلا هم یه دوره ی کار آموزی توی یه شرکت می گذرونم تا یکمی تجربه کسب کنم.

البته از کنکور شدیدا هم ترس داشتم :))

حتما اگر خواستی در تماس باشی این ایمیل خودمه...در خدمتت هستیم

آقا وبلاگ المپیاد ریاضی!؟ یکمی کف کردم وقتی 1-2 تا پست رو خوندم. به هر حال وبلاگ مفیدی به نظر میاد...موفق باشی رفیق ;)

a یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 09:13 ب.ظ

سلام یه سوال داشتم.
سوال ۱ مرحله ی دوم سال ۱۳۸۹
( a و b دو عدد طبیعی اند و a>b .... (تایپ صورت سوال برام سخته. اگه میشه خودت از یه منبعی نگاه کن)

اگه فرض مساله رو با قضیه ی بزو بنویسیم به عبارتی میرسیم که به تساوی چهار ضریبی که برای نوشتن معادله با بزو استفاده کردیم میرسیم و اینکه اون سه ضریب با 0 برابرند، که بعد کلا فرض مساله غلط میشه. میشه یه بار خودت از این راه حل کنی ببینی که کجای را حل اشتباه هست؟

در واقع کاری که باید بکنی اینه که دو فرض مساله رو با قضیه ی بزو بنویس بعد مساوی هم قرار بده. همه ی عبارت ها رو بیار یه طرف تساوی بعد از عامل های ab و a و b فکتور بگیر. بعد از اونجایی که طبق فرض مساله a و b اعداد طبیعی اند باید ضرایب این ها صفر باشه که کلا با این اتفاق مساله اشتباه میشه.

ممنون
منتظرم

سلام،

سوالت رو توی پست جداگانه (پست بعد از "50 معادله دیوفانتی") جواب دادم، بخونش.

nybody دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 01:00 ب.ظ http://mathematicaluniverse.bloghaa.com/

سلام
من بتازگی وبلاگی در زمینه ریاضیات ایجاد کردم و این اولین وبلاگم در زمینه ریاضیات هستش, قبلی ها غیر علمی بودن
می خواستم بدونم مایلید که با هم تبادل لینک داشته باشیم؟
اگر مایل هستید به من هم خبر بدید تا شما رو لینک کنم

با تشکر

بوس یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 07:01 ب.ظ

سلام داداش. فدای اون مغز ریاضیدونت.....!! قربون زحمتتات، خیلی استفاده کردم ممنون

خواهش میکنم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد