المپیاد ریاضی (Mathematical Olympiads)

هرچیزی راجع به المپیاد ریاضی-دانلود سوالات المپیاد

المپیاد ریاضی (Mathematical Olympiads)

هرچیزی راجع به المپیاد ریاضی-دانلود سوالات المپیاد

المپیاد کامپیوتر امسال

باز هم شروع شد....


مرحله اول و اعتراضاتش.


المپیاد کامپیوتر امسال رو چه کردین؟؟


من که خوب ندادم.


امیدوارم شما خوب زده باشید و قبول بشید.


در مورد سوالا:


یکی این که سوال چوب کبریتا که گفته بود به چند حالت میتونیم دوتاشو رنگ کنیم به احتمال زیاد غلط بوده و باشگاه نمره ی این سوالو به همه میده.

به هرحال من درآوردم 52.و توی گزینه ها هم بود.

چرا 52؟:  


 2 حالت می گیریم.    

حالت اول:

این که چوب کبریت اولی رو که میخوایم انتخاب کنیم،از محیط اون مربع 2*2 برداریم که در این صورت برای چوب کبریت اولی 8 حالت و برای دومی 5 حالت داریم یعنی برای این قسمت 5*8 یا 40 حالت داریم.

حالت دوم:

این که چوب کبریت اولی رو از چهارتا چوب کبریت وسط مربع انتخاب کنیم که برای این انتخاب 4 حالت ممکنه.و برای انتخاب چوب کبریت دوم هم 3 حالت داریم.(این که چرا 3 تا حالته هم مشخصه،چون نباید هیچ دوتا چوب کبریتی راس مشترک داشته باشند.)پس برای این قسمت هم 3*4 یا 12 حالت داریم.


از اصل جمع استفاده می کنیم و تعداد کل حالتها میشه 12 + 40 یا 52 حالت که گزینه «ج» همین بود.


حالا نمیدونم جوب زده باشم یا نه.یعنی زیاد شمرده باشم.ولی امیدوارم که یا سوال حذف بشه یا جوابش بشه 52!!!



در مورد سوال کنار هم قرار دادن اعداد زوج و پیدا کردن 1388امین عدد هم باید بگم که فکر میکنم اشتباه کرده باشم.


چون اگه صفر رو هم جزء اعداد زوج و کنار بقیه حساب میکردی جواب میشد گزینه «الف» یا 2. و اگه حساب نمیکردی میشد گزینه «هـ» یا 9.


که من زدم 2!!!.


در مورد کف قبولی:


تا جایی که من شنیدم کف باید بین 9 تا 11 تا از 25 تا باشه.یعنی یه چیزی حدودای 40 درصد.


پاسخنامه کلیدی سوالا هم تو وبلاگای زیادی اومده که دیدم کپی کنم نامردیه.خودتون یه سرچ بکنین و اگه نشد بگید تا خودم میزارم جوابا رو.


حدودا 11 تا درست زدم.امیدوارم هم من و هم شما قبول بشید این المپ رو.


راستی یه نظر بدین راجع به این که چه کردین با این المپیاد و چند تا زدین.(شاید تسکینی باشه بر درد کسایی که خوب ندادن.!!)


در مورد بحث و گفت و گو:


اگه سوالی رو شک دارین یا در این که جوابش چی میشه اشکال دارین،میتونید:

1- توی مثلینکس برید و توی این قسمت  ببینید که دیگران چی میگن.


2-توی سایت المپیاد های علمی ایران وارد شید و صفحه اول جایی که نوشته المپیاد کامپیوتر 1388 کلیک کنید.(یا برای راحتی کار اینجا رو کلیک کنید).


3-به فروم چت باکس(تالار بچه های بیست و شیش) بچه های 26 برید . که خوبه راه بیفته چون همه استفاده میبریم. از اینجا میتونید وارد بشید.


4- وبلاگ شاززززز که خیلی باهاله!!!!   شازززز

اگر سوالی بود در خدمتم.

با تشکر.

امیرحسین



 

.

 

نظرات 7 + ارسال نظر
مهدی بلباسی پنج‌شنبه 1 بهمن 1388 ساعت 07:52 ب.ظ http://imo.blogfa.com

سلام من هم خوب ندادم
خیلی بد بود

مگه چندتا زدین؟

سهیل پنج‌شنبه 1 بهمن 1388 ساعت 09:08 ب.ظ http://www.kahkeshancom.blogfa.com

منم زدم 52

ولی فکر کنم 52 جوب داره.

امید پنج‌شنبه 1 بهمن 1388 ساعت 09:49 ب.ظ

اولا بازم از سایتتون ممنون.
دوما من هم با اون سوال چوب کبریت ها خیلی مشکل پیدا کردم.اشکال استدلال شما اینجاست که در هر قسمتی که حساب کردین باید یه تقسیم بر دو هم می کردین.چون یه بار چوب۱ با ۳ میشه یه بارم چوب ۳ با ۱.
ولی بازم نگران نباشید منم خیلی خراب کردم.
پیییییش به سوی مرحله اول ریاضی.

ممنون از لطفتون.

سروش جمعه 2 بهمن 1388 ساعت 03:14 ب.ظ

سلام. اینم نظر.

بیا اینجا سروش جان:


http://www.mathlinks.ro/viewtopic.php?t=326667

siroos شنبه 3 بهمن 1388 ساعت 03:46 ب.ظ

aghaye Nabeghe...kheili sooti e zaye'i dadi tooye in soale choob kebrit ha...vali aslan narahat nabash...mano ke mibini inghad daram shakhbazi darmiaram ham 52 daravordam...Relax bash...mesle man...ok? b

ممنون.@@!!

خوشال دوشنبه 19 بهمن 1388 ساعت 07:04 ب.ظ

سلام من یه اشکال دارم که باید تا فردا صبح حلش کنم اینم سوالش :
در یک بازی ما می توانیم درهرنوبت یک رقم (از0تا9) انتخاب کنیم ونفر دوم آن را به دلخواه جای یکی از ستاره ها در عبارت" **** - **** " میذاره نفر دوم باید سعی کنه حاصل این تفریق کمینه شه و ما باید سعی کنیم حاصل بیشینه شه .
اگر هر دومون بهترین بازی خودمونو انجام بدیم کمترین مقدار این تفریق چن میشه؟
اگه حلش کردین خبرم کنین

ح چهارشنبه 26 خرداد 1389 ساعت 10:17 ق.ظ

آقا چرا هیچکدام از شما نویسندگان این سایت را سر وسامان نمی دهید یک سری سوال ترجمه شده برای مرحله ی 3 بگذارید فکر کنم یک دو سه ماهی هست که سایت شما تغییری نکرده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد